İade, İptal ve Değişim
İade, İptal ve Değişim
1. Kullanmakta olduğunuz web sitesi üzerinden
elektronik ortamda sipariş verdiğiniz takdirde, size sunulan ön
bilgilendirme formunu ve mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş
sayılırsınız.
2. Alıcılar, satın aldıkları ürünün satış ve teslimi
ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile
yürürlükteki diğer yasalara tabidir.
3. Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücretleri alıcılar tarafından ödenecektir.
4. Satın alınan her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi
aşmamak kaydı ile alıcının gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa
teslim edilir. Bu süre içinde ürün teslim edilmez ise, Alıcılar
sözleşmeyi sona erdirebilir.
5. Satın alınan ürün, eksiksiz ve siparişte belirtilen
niteliklere uygun ve varsa garanti belgesi, kullanım klavuzu gibi
belgelerle teslim edilmek zorundadır.
6. Satın alınan ürünün satılmasının imkansızlaşması
durumunda, satıcı bu durumu öğrendiğinden itibaren 3 gün içinde yazılı
olarak alıcıya bu durumu bildirmek zorundadır. 14 gün içinde de toplam
bedel Alıcı’ya iade edilmek zorundadır.
SATIN ALINAN ÜRÜN BEDELİ ÖDENMEZ İSE
Alıcı, satın aldığı ürün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, Satıcının ürünü teslim yükümlülüğü sona erer.
ÖNGÖRÜLEMEYEN SEBEPLERLE ÜRÜN SÜRESİNDE TESLİM EDİLEMEZ İSE
Satıcı’nın öngöremeyeceği mücbir sebepler oluşursa ve ürün süresinde teslim edilemez ise, durum Alıcı’ya bildirilir. Alıcı, siparişin iptalini, ürünün benzeri ile değiştirilmesini veya engel ortadan kalkana dek teslimatın ertelenmesini talep edebilir. Alıcı siparişi iptal ederse; ödemeyi nakit ile yapmış ise iptalinden itibaren 14 gün içinde kendisine nakden bu ücret ödenir. Alıcı, ödemeyi kredi kartı ile yapmış ise ve iptal ederse, bu iptalden itibaren yine 14 gün içinde ürün bedeli bankaya iade edilir, ancak bankanın alıcının hesabına 2-3 hafta içerisinde aktarması olasıdır.
ALICININ ÜRÜNÜ KONTROL ETME YÜKÜMLÜLÜĞÜ
Alıcı, sözleşme konusu mal/hizmeti teslim almadan önce muayene edecek; ezik, kırık, ambalajı yırtılmış vb. hasarlı ve ayıplı mal/hizmeti kargo şirketinden teslim almayacaktır. Teslim alınan mal/hizmetin hasarsız ve sağlam olduğu kabul edilecektir. ALICI , Teslimden sonra mal/hizmeti özenle korunmak zorundadır. Cayma hakkı kullanılacaksa mal/hizmet kullanılmamalıdır. Ürünle birlikte Fatura da iade edilmelidir.
İPTAL İŞLEMLERİ
Siparişinizin iptal işlemini gerçekleştirebilirsiniz. Sipariş henüz kargoya teslim edilmemişse, siparişin iptali için e-posta (destek@af.com.tr) adresine sipariş numaranızla birlikte durumu açıklayan bir e-posta gönderebilirsiniz. Veya destek hattını +90 (216) 330 00 86 hafta içi çalışma saatleri içinde arayarak iletebilirsiniz.
DEĞİŞİM İŞLEMLERİ
Yurt içi siparişlerde değiştirmek istediğiniz ürünü ücretsiz kargo ile 14 gün içinde iade edebilir ve bu esnada yeni bir sipariş oluşturarak dilediğiniz zaman satın alabilirsiniz. Yurt dışı siparişlerde değiştirmek istediğiniz ürünün, kargo ücretini karşılayarak, 14 gün içinde iade edebilir ve bu esnada yeni bir sipariş oluşturarak dilediğiniz zaman satın alabilirsiniz.
Hasar gören gönderiler:
Kullanıcı teslim alırken gönderiyi nakliye sırasında hasar görüp görmediğini tespit etmek amacıyla kontrol etmekle yükümlüdür. Kullanıcıya teslim edilen gönderide hasar tespit edilmesi halinde teslim eden Kullanıcının talebi üzerine hasar tespit tutanağı hazırlar. Kullanıcı ve teslim eden tarafından imzalanacak bu tutanak iade talebi için bir dayanak oluşturacaktır. Kullanıcı Ürünlerin ücretsiz olarak değiştirilmesini talep etme hakkına sahiptir. Kullanıcıdan kaynaklanan mekanik hasarlarla ilgili değişim talepleri kabul edilmeyecektir.
İADE İŞLEMLERİ CAYMA HAKKI ALICI;
Satın aldığı ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, SATICI’ ya aşağıdaki iletişim bilgileri üzerinden bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir.
Cayma hakkı kullanılamayacak ürünler şunlardır:
· Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek ürünler,
· Fiyatı borsa veya teşkilatlanmış diğer piyasalarda belirlenen ürünler,
· Tüketicinin istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünler,
· Gazete, dergi gibi süreli yayınlar,
· Hızlı bozulan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünler,
· Basılı ürünler (Kitap, vb)
Aşağıdaki ürünlerde cayma hakkının kullanılması, ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanılmamış olması şartına bağlıdır:
· Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları
açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayan
ürünler iade alınamamaktadır.
SATICININ CAYMA HAKKI BİLDİRİMİ YAPILACAK İLETİŞİM BİLGİLERİ
Kullanıcı teslim alırken gönderiyi nakliye sırasında hasar görüp görmediğini tespit etmek amacıyla kontrol etmekle yükümlüdür. Kullanıcıya teslim edilen gönderide hasar tespit edilmesi halinde teslim eden Kullanıcının talebi üzerine hasar tespit tutanağı hazırlar. Kullanıcı ve teslim eden tarafından imzalanacak bu tutanak iade talebi için bir dayanak oluşturacaktır. Kullanıcı Ürünlerin ücretsiz olarak değiştirilmesini talep etme hakkına sahiptir. Kullanıcıdan kaynaklanan mekanik hasarlarla ilgili değişim talepleri kabul edilmeyecektir.
SATICI BİLGİLERİ |
|
---|---|
Şirket Adı | Armoni Medikal Ürünler Ticaret Ltd Şti |
Adresi | Rıhtım Caddesi No:64/1 Kadıköy / İstanbul |
Posta Kodu | 34710 |
E-Posta Adresi | destek@af.com.tr |
Telefon Numarası |
0216 330 00 86 |
CAYMA HAKKININ SÜRESİ
Alıcı, satın aldığı eğer bir hizmet ise, bu 14 günlük süre sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde cayma hakkı kullanılamaz. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ ya aittir. Cayma hakkının kullanılması için 14 (ondört) günlük süre içinde SATICI' ya iadeli taahhütlü posta, faks veya eposta ile yazılı bildirimde bulunulması ve ürünün işbu sözleşmede düzenlenen "Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler" hükümleri çerçevesinde kullanılmamış olması şarttır.
CAYMA HAKKININ KULLANIMI
3. kişiye veya ALICI’ ya teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır.) İade formu, İade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir.
İADE KOŞULLARI
1. Fatura ile birlikte gönderilmiş olan iade formu doldurularak, faturanın bir nüshası ile birlikte İade Adresi: Rıhtım Caddesi No:64/1 Kadıköy / İstanbul adresine Kargo ile ücretsiz olarak gönderilebilir. Ürünlerin, iade
sürecinin sağlıklı olarak gerçekleştirebilmesi için gönderinin üzerine
A4 Kağıtla İADE EDİLECEKTİR başlığı eklenebilir. Sürecin sağlıklı
yürüyebilmesi adına Kargo firmasından sağlanabilecek Gönderi kodunu
saklanmalıdır. İade edilecek ürünlerin düzgün olarak paketlendiğinden ve
ayrı ayrı orijinal ambalajlarında olmasına dikkat edilmelidir.
İadelerin içine durumu açıklayıcı bir not eklenmesi iade sürecinin
hızlanması açısından faydalı olacaktır. Fatura aslı gönderilmezse
Alıcıya KDV ve varsa diğer yasal yükümlülükler iade edilemez.
2. Sözleşmeye uygun olmayan Ürünler, memnuniyet
garantisine tabi olan Ürünler ve nakliye sırasında hasar görmüş
gönderiler iade edilebilirler. İşbu bölümde memnuniyet garantisine tabi
ürünlerin iadeleriyle ilgili kuralların ayrıntılarını düzenlemektedir.
3. Ürün Ücretinin İadesi sadece ilk Ürün satın
alımında geçerlidir ve Kullanıcı tarafından birden fazla Ürün sipariş
edilmiş olsa bile sadece tek kişiye/adrese gönderilen tek bir adet Ürünü
kapsamaktadır. Ambalajlama ve yukarıdaki V numaralı paragrafın 12.
maddesinde belirtilen gönderi masrafları Ücret İadesinin kapsamına
girmezler.
4. Ücret İadesi, sadece Sitede belirtilen süre
içerisinde Satıcı tarafından belirtilen adrese yazılı olarak iade
talebinde bulunulduğunda mümkündür. Bu süre Kullanıcının Ürünleri teslim
aldığı gün itibarıyla başlar. İade talebinin posta ile gönderilecek
olması halinde mektubun Sitede belirtilen süre dolmadan önce
gönderilmesi zorunludur.
5. Teslim edilen Ürünlere ait bütün ambalajların
(kullanılmış olanlar da dahil) Sitede belirtilen süre içerisinde Satıcı
tarafından belirtilen adrese gönderilmeleri gerekmektedir. Bütün
ambalajların gönderilmemesi garantinin iptal olması ve Ücret İadesinin
yapılmamasıyla sonuçlanacaktır.
6. Ücret İadesi prosedüründen yararlanan Kullanıcının
satın aldığı en fazla bir adet Ürün karşılığı ücreti talep etme hakkı
bulunmaktadır. Gönderi masrafları da dahil olmak üzere diğer ödemeler ve
masraflar iade edilmeyecektir. Birden fazla Ürün sipariş edilmiş ise
ortalama Ürün fiyatı hesaplanacaktır ve sipariş edilen Ürünün gönderi
ücretini Kullanıcı karşılayacaktır. Ambalajlama masrafı ve iade edilen
Ürünlerin ve ambalajların geri gönderilme masrafları Kullanıcıya aittir.
Satıcı karşı ödemeli gönderileri teslim almamaktadır.
7. Sadece Üreticinin talimatlarına uygun olarak kullanılmış Ürünler için olan iade talepleri işleme konulacaktır.
8. Kullanıcı tarafından uzun bir süre boyunca
kullanmak amacıyla birden fazla Ürün sipariş edilmesi ve bu Ürünlerin
etkisiz olduğunun ilk ay içerisinde tespit edilmesi halinde Kullanıcının
bunları kullanmaktan vazgeçme hakkı bulunmaktadır. İlk Ürünün İadesi
sırasında Kullanıcı Satıcı tarafından belirlenen adrese diğer Ürünleri
de açılmamış halde gönderirse Satıcı bütün açılmamış Ürünlerin
ücretlerini gönderi ücretlerini düştükten sonra iade edecektir.
9. İade talebi yazısında bulunmaları gereken minimum
bilgiler şunlardır: Siparişi veren Kullanıcının bilgileri (Kullanıcının
adı ve soyadı, Ürünlerin teslim edildikleri adres, e-mail adresi ve
telefon numarası), iade edilen Ürünlerin listesi, Ürünlerin kullanımına
başlanan ve kullanımın sona erdiği tarihler, ayrıntılarıyla kullanım
şekli ve kullanımdan doğan etkiler, iade talebinin ne şekilde işleme
konulmasının istendiği (Ürünlerin onarımı veya değiştirilmesi ya da
Ücret İadesi) ve Ücret İadesinin yapılacağı banka hesabı numarası. Bunun
dışında iade talebi yazısının anlaşılır ve içeriğinin okunaklı olması
ve Kullanıcının okunaklı bir imzasını içermesi gerekmektedir. Yukarıdaki
bilgileri içermeyen iade talepleri işleme konulmayacaktır.
10. Kullanıcı tarafından iade edilen Ürünlerin
ambalajlarının hasar görmeyecek şekilde paketlenmeleri gerekmektedir.
Kullanıcı, sadece ambalajların hasar görmesini engelleyecek paketler
veya zarflar kullanmalıdır. İade prosedürünün işletilebilmesi sadece
nakliye sırasında hasar görmeyen Ürünler ve Ürün ambalajları için mümkün
olmaktadır.
11. İade talepleri, gönderilen Ürünler ile birlikte
gelen bilgi notunda belirtilen adrese ulaştıktan sonraki 14 iş günü
içerisinde işleme konulmaktadır. İade talebi kabul edilir ise Ücret
İadesi veya Ürünlerin onarımı/değiştirilmesi işlemlerinden birisi
otomatik olarak gerçekleştirilecektir. Kullanıcı göndermiş olduğu iade
talebinin durumuyla ilgili bilgilere Ürünün etiketinde bulunan Satıcıya
ait e-mail adresi aracılığıyla ulaşabilmektedir.
12. İade talebi kabul edilirse, satın alınan bir adet
Ürünün fiyatına eşit iade talebi yazısında Kullanıcı tarafından
belirtilmiş olan banka hesabına Satıcı veya Satıcı tarafından
görevlendirilen başka bir kuruluş tarafından sadece banka havalesi ile
iade edilecektir. Eğer Kullanıcı tarafından satın alınan Ürünün bedeli
Satıcının eline henüz geçmemişse, özellikle de kapıda ödeme yöntemi
kullanılmış ise, Ücret İadesi işlemini Satıcı adına posta kurumu, kurye
veya nakliye şirketi yapabilir.
13. Siparişler karşılığı ödemelerin kredi kartı veya
debit kartı kullanılarak peşin olarak yapılması durumunda, Kullanıcı
eğer bankasında ters ibraz ("chargeback") sürecini başlatır ise iade
prosedürü askıya alınır ve ihtilaf giderilinceye kadar Satıcı iade
talebini işleme koymaz. Eğer banka ters ibrazı kabul eder ise böyle bir
Kullanıcının, garanti ve iade talebi şartlarını karşılıyor olsa bile
Ücret İadesi hakkı bulunmamaktadır.
14. Hasar gören gönderiler: Kullanıcı teslim alırken
gönderiyi nakliye sırasında hasar görüp görmediğini tespit etmek
amacıyla kontrol etmekle yükümlüdür. Kullanıcıya teslim edilen gönderide
hasar tespit edilmesi halinde teslim eden Kullanıcının talebi üzerine
hasar tespit tutanağı hazırlar. Kullanıcı ve teslim eden tarafından
imzalanacak bu tutanak iade talebi için bir dayanak oluşturacaktır.
Kullanıcı Ürünlerin ücretsiz olarak değiştirilmesini ve Ücret İadesi
talep etme hakkına sahiptir. Kullanıcıdan kaynaklanan mekanik hasarlarla
ilgili iade talepleri kabul edilmeyecektir.